debat - 28. september 2011 15:18
Print artiklen Tip os Tip en ven Del på facebook Vis galleri

Send artiklen Ulovlige p-afgifter ved Karlslunde Station til din ven.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Indskriv din e-mailadresse og bliv informeret om opdateringer af denne og lignende artikler via mail.
E-mailadresse:

Ulovlige p-afgifter ved Karlslunde Station

Andre læsere anbefaler:
I forbindelse med opførelsen af den nye stationscenter ved Karlslunde Station, er der som de fleste bekendt, blevet nedlagt parkeringspladser ved stationen, til stor irritation for de daglige brugere. Ydermere er der blevet opsat skiltning med at de resterende pladser er blevet til betalingspladser.

Skiltningen er generelt mangelfuldt opsat, og der er ingen anvisninger på, hvordan man kan opnå tilladelse til at parkere på området.

Skiltningen er markeret med Europarks navn og logo, hvorfor jeg rettede henvendelse til Europark for at gøre opmærksom på den misvisende skiltning, hvilket Europark sædvanen tro ikke reagerede på.

I mellemtiden havde nogen af vores udenlandske gæster lånt min bil, og parkeret ved Karlslunde Station. Dette bevirkede en parkeringsafgift, som dog ikke blev pålagt mig, idet jeg kunne henvise til, hvem der havde været fører af køretøjet. Det skortede dog ikke på trusler fra Europark om, at hvis afgiften ikke blev betalt, ville sagen gå til retten, med store omkostninger til følge for mig.

I forbindelse med sagen besluttede jeg at undersøge, om det i det hele taget er lovligt at opsætte privat betalingsparkering ved en offentlig station, og stor var min forbavselse, da jeg modtog en skrivelse fra Greve Kommune, der oplyste mig om, at det IKKE er lovligt, når Europark udskriver parkeringsafgifter ved stationen, idet MT Højgaard som ejer af arealet endnu ikke har opnået tilladelse til at drive parkeringspladsen efter de privatretlige regler på stedet, hvilket Greve Kommune den 28. juli 2011, har meddelt MT Højgaard. For god ordens skyld skal det dog oplyses, at en sådan tilladelse formentlig er på vej.

Så hvis du er blevet pålagt en Europark-parkeringsafgift ved Karlslunde Station, er den opkrævet på et ulovligt grundlag, det kaldes vist nok bedrageri.

Jørn Jakobsen

Margrethe Allé 15

Karlslunde

Tilbage til forsiden  >> Ugeaviser >> Sydkysten >> debat

LÆS AVISEN HER
Tip os
Del din historie eller billeder med sn.dk

TEMA: MOTORLIV

Nyheder fra
FN: Nordkorea sælger våben til Syrien
Et FN-ekspertpanel, der overvåger om sanktionerne mod Nordkorea overholdes, undersøger rapporter om våbenrelaterede forsendelser fra Pyongyang til Syrien og Myanmar. Det skriver panelet i en...
Landmænd får kompensation for kritiseret lov
Efter massive protester fra landbruget over udsigten til randzoner langs vandløb til beskyttelse af vandmiljøet har fødevareminister Mette Gjerskov (S) nu fastsat et beløb på en kompensation til...
FN: Al-Qaeda bag selvmordsangreb i Syrien
FN's generalsekretær Ban Ki-moon siger, at han mener, at al-Qaeda stod bag to selvmordsbombeangreb, der dræbte mindst 55 i Syrien for en uge siden. - For få dage siden var der et stort,...
Minister skrotter ny lov om tipsmidler
Kulturminister Uffe Elbæk (R) har droppet et lovforslag om at ændre fordelingen af 60 millioner kroner fra tips- og lottopuljen, som hvert år uddeles til almennyttige organisationer. For forslaget...
Facebook-aktie koster 38 dollar
Det sociale netværk Facebook sætter prisen på en aktie til 38 dollar. Det annoncerede virksomheden torsdag, da børsen i New York var lukket. Prisen svarer til 222 danske kroner. Det er i den høje...