Vi bruger cookies

SN.dk bruger cookies for at huske dine indstillinger, indsamle statistik, forbedre brugervenligheden og målrette annoncer. Du accepterer brug af cookies ved at klikke videre på SN.dk. Læs mere om vores brug af cookies og hvordan du fravælger cookies her
Læs mere >>
Borgmesteren blev den første til at tage det nye "sneglehus" i brug. Her hjulpet af Tina Malling Kiær.
Foto: Hans-Jørgen Johansen.
Sydkysten - 30. april 2012 16:20
Print artiklen Tip os Tip en ven Del på facebook

Send artiklen Ny digital Borgerservice i Greve til din ven.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Indskriv din e-mailadresse og bliv informeret om opdateringer af denne og lignende artikler via mail.
E-mailadresse:

Ny digital Borgerservice i Greve

Greve: Den nye digitale tidsalder har også fundet vej til Greve, så nu skal ung som gammel helst kunne klare sig selv i den digitale verden i kommunen. Der er stadig god hjælp til alle, men med tiden skal folk blive hjemme ved computeren.

I det nye Borgerservice er der opstillet en række "sneglehuse", hvor man kan være sig selv eller få hjælp uden nysgerrige øjne. Det eneste, man skal medbringe, er sit NemID, som man også kan få udleveret hos Borgerservice.

- De borgere, der kan selv, skal helst blive hjemme, så vi kan bruge tid og kræfter på at hjælpe dem, der ikke kan selv. Meningen er, at folk skal opdage, at de egentligt godt kan klare tingene hjemmefra. Internt er vores motto "Det tager kun fem minutter, men vi vil så gerne have, at I bliver derhjemme", sagde borgerservicechef Tina Malling Kiær ved åbningen. Alt i alt har det digitale projekt kostet 1,2 million kroner, hvilket inkluderer ekstra uddannelsesforløb til medarbejderne, men alligevel bliver det en god investering for kommunen på længere sigt. To medarbejdere er stoppet ved naturlig afgang, og budgettet er dermed blevet beskåret med 400.000 kroner om året, så investeringen tjener sig hurtigt ind igen.

Egon Jørgensen på 80 år havde taget turen til Greve Rådhus for at få et indblik i den moderne teknologi.

- Det er jo nok fremtiden, så det er helt fint med det nye digitale system. Nu har jeg lige fået mit NemID, så nu skal jeg hjem at se, om jeg kan finde ud af det. Ellers kommer jeg bare ned efter hjælp, sagde Egon Jørgensen. Kommunen har i forbindele med implementeringen af det nye system et samarbejde med Ældresagen, da mange ældre ikke føler sig trygge ved den nye teknologi. Ældresagen var også til stede ved åbningen og svarede på spørgsmål fra de ældre.

Tilbage til forsiden  >> Ugeaviser >> Sydkysten